Tuesday, March 30, 2010

My very best recipe for fresh Asparagus

Asparagus and cream

I admit at once, the recipe I use was created by Michel Guérard, a famous French chef that is responsible for a three star restaurant not too far from where I live. What I love about this recipe, a part from ending up with divine asparagus, is its startling simplicity.


Peeled and unpeeled white asparagus

This is the full recipe: Preheat the oven at 200 degrees C. Peel white asparagus, tie them up and cook them for three minutes in salted water. Align them in an oven dish and cover them with light cream. Leave for two hours in the oven.

Tied bunch of asparagus

The aspargus are magnified without losing any of their own delicate taste. Simply delicious.

Serve as they are or maybe with a slice of Serrano ham on the side. As an appetizer for four persons, use approximately 300 g of asparagus and 2 dl of cream, depending on the shape of the dish.

Asparagus cooked in the oven


PS The asparagus on the photos are... Spanish.

6 comments:

  1. 2h au four a 200° ??? Ca brule pas, t'es sure ?

    A mon avis il faut mettre dans le four chaud et arreter le four pendant 2h... Ca me semblerait plus normal.

    Saga

    ReplyDelete
  2. Saga a l'air très doué pour la cuisine(je prends note de son conseil). Je vais essayer dés que j'ai le temps d'acheter des Asperges et je vous en dis un peu plus bientôt...Affaire à suivre....

    ReplyDelete
  3. Les photos montrent le résultat au bout de deux heures au four... coloré, mais pas brûlé, je trouve... ça donne des asperges rôtis, miam!

    ReplyDelete
  4. This treatment faut donner des asperges overcooked, non??
    Maya

    ReplyDelete
  5. Hi Maya! I am not sure I understood your question! Vous pouvez m'écrire en français aussi si vous voulez. La recette donne des asperges rõtis délicieux. On commence par les bouillir un tout petit peu, ensuite on les termine au four où ils se bonifient avec la crème. They are not overcooked, they are like roasted...!

    ReplyDelete
  6. Maintenant je vais m'empresser d'aller en acheter car je pense que toute la famille va se régaler. Merci Eva pour cette recette.

    ReplyDelete

Hi! Please say hello! It is so nice to see if somebody has read a post!

Related Posts with Thumbnails